Per reconstruir la història l'historiador/a ha de fer d'investigador del passat, i això ho fa a partir de la recerca, l'anàlisi, la comparació i l'estudi reflexiu de les diverses fonts d'informació:
- FONTS ESCRITES:
- Documents públics o privats (cartes, postals, testaments, diaris, inscripcions...)
- Publicacions periòdiques (diaris, revistes, fulletons...)
- Obres literàries, científiques...
- FONTS NO ESCRITES:
- ORALS: Entrevistes, enregistraments, música...
- MATERIALS: Objectes quotidians de tota mena, construccions, ossos...
- ICONOGRÀFIQUES: Pintures, dibuixos, mapes, gràfics, fotografies, pel·lícules...
Amb tota aquesta informació, com si d'un puzle es tractés, interpreten el passat i en redacten conclusions.
Conèixer la història serveix per a saber interpretar el passat i també allò que ens envolta. Com més coneixements i més amplis siguin ens serà més fàcil entendre el món.
De tot en podem treure informació i conclusions. Cal saber "llegir" tots els detalls.
Interpreta la següent il·lustració:
- Quin tema tracta?
- Quin és l'element principal del dibuix?
- Són importants els elements secundaris? Per què?
- Descriu detalladament què observes
- En quin lloc esdevé l'acció?
- De quina època es deu tractar? Què t'ho fa suposar?
- Quin títol donaries a la imatge?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada